Palackého 160
okres Nymburk
ILONA KARÁSKOVÁ – vychovatelka ve 3. oddělení školní družiny
Kontakt: ilona.karaskova@zslitol.cz
Vzdělání a profesní zkušenosti
Původně mám vystudovaný obor zaměřující se na hotelnictví a turismus. Po studiích jsem odjela na roční stáž do Francie, kde jsem hlídala děti. Po mém návratu jsem navštěvovala jazykovou školu, kterou jsem zakončila státní jazykovou zkouškou z francouzštiny.
Pracovat s dětmi byl od dětství můj sen. V dospělosti jsem si šla za svým profesním snem a absolvovala jsem kurz asistenta pedagoga. Studium mě bavilo, hlavně předmět pedagogika a psychologie a já si chtěla dále prohloubit znalosti a vědomosti v této oblasti a vystudovala jsem dálkově střední pedagogickou školu. Tím jsem si otevřela bránu k tomu, po čem jsem od dětství toužila, učit a pracovat s dětmi.
Na škole jsem jako asistent pedagoga působila 4 roky, poté jsem měla možnost si vyzkoušet práci učitele v první a ve druhé třídě převážně u výchov. Také jsem vedla kroužek keramiky.
Ve své práci jsem se našla a dělám to, co jsem vždy dělat chtěla. Práce ve škole pro mě znamená skloubení všeho, co mě baví a co umím.
Jaké je moje zaměření a kam směřuji
Baví mě keramika, malování a obecně tvůrčí a kreativní činnosti. Také si moc ráda odpočinu v přírodě procházkou se svým psem. Příroda mně nabijí pozitivní energií, inspiruje mě a napadají mě v ní různé příběhy. Příroda uklidňuje, je plná barev, rozhledů a pokladů. Chci být součástí znovuobjevování lásky a ohleduplnosti k přírodě u dalších generací.
Jako průvodce školní družinou nám slouží celoroční tematický plán s názvem „Na cestě ke kořenům“, který vychází z lidových tradic.
V rámci tématu „Na cestě ke kořenům“, žáci na základě vědomostí a osobních zkušeností získají komplexní pohled, který jim umožní lépe porozumět zvykům kolem sebe a najít si vlastní cestu ke kořenům. Uvědomují si, kde je jejich domov.
Lidové tradice vnímám jako národní poklad a jsou neodmyslitelnou součástí našeho života a naším posláním je vážit si jich tím, že seznamujeme s nimi naše děti již od útlého dětství. Tím je předáváme z generace na generaci.
Co ve školní družině s žáky děláme a čemu se věnujeme
Každý den ve školní družině je jiný, jednou je více kreativní, tvůrčí a jindy se zase snažíme poznávat krásy přírody a její koloběh při pobytu venku nebo na vycházce po okolí Litole.
Žáci mají časový prostor pro spontánní hru, při které rozvijí svoji fantazii a tvořivost.
Při diskusních činnostech se učíme úctě, vzájemnému respektu a toleranci k odlišným názorům.
Do činností zařazujeme občasné pečení tradičních pokrmů, které žáky velmi baví. Žákům tím zprostředkováváme prožitek a vedeme je k úctě k surovinám a k vlastnímu výrobku.
Za každého počasí se snažíme s žáky pobývat na školním nebo veřejném hřišti, kde aktivně odpočívají a hrajeme kolektivní sportovní hry a posilujeme jejich tělesnou zdatnost.
Činnosti ve školní družině se snažíme pojmout zábavnou a aktivní formou, abychom žáky činnostmi zaujaly, bavily je a informace, které jim chci předat si snadno osvojily.
Vzdělávací plán oddělení:
Celoroční plán ŠD 2024-2025.pdf Typ: PDF dokument, Velikost: 348.55 kB
Lépe od hada býti uštknut, než v březnu od slunce ohřát.
Jaké je počasí na svatého Ruperta, takové bude v červenci.